אנשי שטח הם עובדים שאינם יושבים במשרד, אלא מבלים את רוב זמנם בנסיעות, פגישות עם לקוחות או ביצוע משימות באתר. עבודתם יכולה להיות מאתגרת, אך היא גם יכולה להיות מאוד מתגמלת.
אחד האתגרים העיקריים של אנשי שטח הוא לשמור על סנכרון עם המשרד. זה יכול להיות קשה, שכן אנשי שטח לעתים קרובות עובדים שעות ארוכות ומחוץ לטווח הקול של המשרד.
ישנם מספר דברים שעסקים יכולים לעשות כדי לעזור לאנשי שטח שלהם לשמור על סנכרון עם המשרד:
- השתמשו בטכנולוגיה – טכנולוגיה יכולה להיות כלי רב עוצמה לסנכרון בין אנשי שטח למשרד. אפליקציית ריווחית מסופונים לאנשי שטח מאפשרת לאנשי השטח לקבל את כל המידע בכף ידם, כאילו הם יושבים במשרד. מלאי עדכני בכל רגע נתון, גבייה, הוצאת מסמכים, גיול חובות, קטלוג מוצרים, מחירונים מעודכנים ללקוח, הקמת לקוחות חדשים ועוד.
- הגדירו תהליכים ברורים – חשוב להגדיר תהליכים ברורים לאופן שבו אנשי שטח אמורים לתקשר עם המשרד. זה יעזור להבטיח שהמידע יעבור בצורה חלקה ומהירה.
- הכשירו את אנשי השטח שלכם – חשוב להכשיר את אנשי השטח שלכם כיצד להשתמש בטכנולוגיה ובתהליכים כדי לשמור על סנכרון עם המשרד.
היו מוכנים
לפני שאתם יוצאים לשטח, חשוב להיות מוכנים עם כל מה שאתם צריכים כדי לבצע את העבודה שלכם בצורה יעילה. זה כולל את הדברים הבאים:
- ציוד – ודאו שאתם מצוידים בכל הציוד הדרוש לכם כדי לבצע את העבודה שלכם, כגון מחשב נייד, טלפון סלולרי, כלי עבודה, וכל חומר אחר שאתם עשויים להזדקק לו.
- מידע על הלקוחות שלכם – עשו מחקר על הלקוחות שלכם כדי להבין את הצרכים והאתגרים שלהם. זה יעזור לכם להתאים את המוצרים או השירותים שלכם לצרכים שלהם.
- תכנית עבודה – תכננו את מסלולי הנסיעה שלכם מראש, וודאו שיש לכם זמן פנוי מספיק כדי לבצע את כל המשימות שלכם.
היו יעילים
זמן הוא משאב יקר לאנשי שטח. חשוב לנצל את הזמן שלכם בצורה יעילה על ידי תכנון נכון של הנסיעות שלכם, ניהול זמן יעיל בפגישות, וטיפול בבעיות במהירות.
- תכנון נסיעות – עשו מחקר מוקדם כדי למצוא את המסלול היעיל ביותר בין לקוחות. שימו לב לפקקים, שינויים במזג האוויר, וגורמים אחרים שיכולים להשפיע על הזמן שלכם בדרך.
- ניהול זמן בפגישות – הגיעו לפגישות שלכם מוכנים, ותנו ללקוחות שלכם את תשומת הלב המלאה שלכם. הימנע מהסחות דעת, והתמקד בצרכים של הלקוח.
- טיפול בבעיות במהירות – אם משהו משתבש, אל תבזבזו זמן בניסיון לפתור את הבעיה בעצמכם. פנו למנהל שלכם או לצוות התמיכה שלכם כדי לקבל עזרה.
היו גמישים
דברים לא תמיד הולכים לפי התוכנית. חשוב להיות גמישים ולהתאים את עצמכם לשינויים.
- היו מוכנים לשינויים בלוחות הזמנים – ייתכן שתצטרכו לשנות את לוחות הזמנים שלכם במהירות כדי להתאים לצרכים של הלקוחות שלכם.
- היו מוכנים לבעיות לא צפויות – דברים כמו מזג אוויר גרוע או תקלות במכונית יכולים לשבש את תוכניות שלכם. חשוב להיות מוכנים למצבים אלו.
היו מקצועיים
תמיד חשוב להופיע בצורה מקצועית, גם אם אתם בשטח. זה כולל את הדברים הבאים:
- לבוש הולם – לבשו בגדים נקיים ומסודרים, המתאימים לסביבה שבה אתם נמצאים.
- התנהגות מכובדת – התייחסו לכל אחד בכבוד, ללא קשר למעמדם או מצבם.
- דאגה ללקוחות שלכם – הקדישו זמן כדי להכיר את הלקוחות שלכם, והראו להם שאתם אכפתיים מהם.
בנוסף לטיפים הכלליים לעיל, הנה כמה טיפים ספציפיים לאנשי שטח במכירות:
- השקיעו בבניית קשרים – הצלחה במכירות מבוססת על בניית קשרים עם לקוחות. חשוב להשקיע בבניית קשרים אישיים עם לקוחות שלכם, כדי להבין את הצרכים שלהם ולספק להם את הפתרון הטוב ביותר עבורם.
- היו ממוקדיים – אל תבזבזו את הזמן שלכם על לקוחות שאינם מתאימים למוצר
הצטרפו לריווחית מסופונים – האפליקציה המתקדמת לאנשי מכירות ושטח
אולי יעניין אותך לקרוא גם על: שיטות מכירה – ואן סייל מול פרי סייל