• נקה סינון

ריווחית דסקטופ בגרסת עורכי דין

בפרק זה תוצג דרך העבודה עם המערכת בגרסת עורכי הדין אשר מנהלים הנהלת חשבונות חד צדדית.
חשוב לציין שקיימת מערכת יעודית לעורכי דין. הנקראת ריווחית עורכי דין.

מדריך זה נועד לעורכי דין העובדים בריווחית דסקטופ.

בכדי להגדיר שהעסק הוא מסוג עורך דין, בתפריט התוכנה לחצו על לשונית "הגדרות" ובחרו "פרטי עסק". בשדה "סוג העסק" כעורך דין.

שימו לב! העבודה במערכת בגרסת עו”ד מתבצעת תוך שימוש בשני מסכים עיקריים:

  • מסך “חשבונית מס קבלה” בתפריט המכירות.
  • מסך “קליטת חשבוניות הוצאה/הכנסה” בתפריט הנהלת חשבונות.

חשוב! במערכת קיים מנגנון “קבלת דחויים” הנמצא בתפריט “קופה”. מנגנון זה מאפשר להוציא קבלה על צ’ק דחוי ובמועד פירעון הצ’ק תופק חשבונית מס באופן אוטומטי. השימוש במנגנון זה אפשרי רק לגבי תשלומים בעבור סכומים החייבים במע”מ כגון שכר טרחה.


קבלת פיקדון מלקוח

יש להיכנס לתפריט “מכירות” לאופציה “חשבונית מס קבלה” ולהקיש בתיאור הפריט “קבלת פיקדון מלקוח בעבור..” בסוג החיוב יש לבחור : “קבלת פיקדון.”בשדה “₪” יש לציין את הסכום שהתקבל כפיקדון. כעת יש להקיש על כפתור “קבלה”, יש למלא את פרטי התשלום שהתקבל.
בסיום הפעולה יש ללחוץ “הדפס/עדכן” ולהפיק את החשבונית.


 קליטת “הוצאות לקוח” עבור לקוח מסוים

יש להיכנס לתפריט “הנהלת חשבונות” ולבחור ב”קליטת חשבוניות הוצאה הכנסה”

יפתח המסך הבא (ללא הנתונים):

  • בשדה “סוג הוצאה הכנסה” יש לבחור “החזר הוצאות לא חייב מע”מ”.
  • בשדה “ספק/נותן שירות” בחרו את הספק, בדוגמא שלנו בית המשפט (ניתן להשאיר “כרטיס כללי “0 אם לא רוצים מעקב אחרי ספקים).
  • בשדה “עבור לקוח” בחרו את כרטיס הלקוח ששילמתם עבורו את ההוצאה
  • בשדה פרטים מלאו את תיאור ההוצאה
  • מלאו את שאר הפרטים ולחצו על כפתור “תשלום לספק – ”F11 יפתח המסך הבא:

חשוב! אין לשנות את המופיע בשדה “סוג תשלום,” יש להשאיר תמיד את המלל “תשלום לספק/חיוב לקוח.”

יש ללחוץ על כפתור “עדכן”.

 

הפקת חשבונית מס קבלה בעבור שכר טרחה ו/או חיובים שונים כגון הוצאות לקוח

יש לבחור בתפריט “הנהלת חשבונות” באופציה “חשבונית מס קבלה”.

  • בתיאור הפריט יש להקיש את התיאור לדוגמא, “שכר טרחה בעבור..” או “תשלום בגין הוצאה..”
  • בסוג החיוב יש לבחור: “חייב מע”מ” אם זה שכר טרחה או סכום אחר החייב במע”מ או “לא חייב מע”מ” אם מדובר
  • בהחזר הוצאות ששולמו או סכום אחר שאינו חייב במע”מ.
  • בשדה “₪” יש לציין את הסכום שבו אתם מחייבים.

שימו לב! אם החשבונית מתבססת על חשבון עסקה שהפקנו בעבר יש לבחור את הלקוח תחילה ולאחר מכן להשתמש באופציה של קליטה ממסמך.

כעת יש ללחוץ על כפתור “קבלה” ולמלא את פרטי התשלום שהתקבל.

חשוב! אם התשלום הוא מפיקדון קיים של הלקוח יש לבחור בסוג תשלום משיכה מפיקדון. 

יש ללחוץ על “הדפס/עדכן” להפקת המסמך.


קליטת הוצאות של העסק

כאשר אנו קולטים הוצאות שאינן עבור לקוחות אלא שלנו (כגון טלפון, משרדיות וכו’).
בשדה חשבון הוצאה יש לבחור את סוג ההוצאה המתאים מתוך רשימת חשבונות ההוצאה בשדה חשבון ספק יש לבחור את חשבון הספק ממנו נרכשו הפריטים או השירות.

ניתן להזין את ההוצאות העסקיות כנגד חשבון קופה קטנה במידה ולא מנהלים חשבונות ספק.


החזר יתרת פקדון ללקוח

יש לבחור בתפריט “הנהלת חשבונות”, באופציה “קליטת חשבוניות הוצאה/הכנסה.”
יש לבחור בשדה “סוג הוצאה/הכנסה” בסוג “חיוב פיקדון” ולמלא את כל הפרטים.
בשדה “תאריך תשלום” יש למלא את תאריך הפירעון של הצ’ק שנתנו ובשדה “מספר שיק/אסמכתא” את מספרו.

לחצו על כפתור “תשלום לספק –  “F11”

חשוב! אין לשנות את המופיע בשדה “סוג תשלום,” יש להשאיר תמיד את המלל “תשלום לספק/חיוב לקוח.”

יש ללחוץ על כפתור “עדכן.”

 

כרטסת הלקוח בגרסת עורכי הדין

בגרסת עורכי הדין כרטסת הלקוחות מכילה שלושה חלקים:

חלק ה”חשבון” שבו כל הפעולות החשבונאיות שהתבצעו מול הלקוח. סה”כ בחלק זה מציג את יתרת החוב של הלקוח כלפינו או יתרת החובה שלנו כלפיו (בלי קשר לפיקדון).

חלק ה”פיקדון” שבו מפורטות כל הפעולות שבוצעו בפיקדונות של אותו לקוח (אם אנו מנהלים פיקדונות שלו). סה”כ בחלק זה מציג את המאזן של פיקדון הלקוח נכון לרגע זה (סימון סוגריים סביב לסה”כ בחלק זה בא לציין כי ללקוח יתרת פיקדון לזכות הלקוח שקיימת אצלנו)

חלק “הוצאות לקוח” שבו מפורטות כל ההוצאות שבוצעו עבור הלקוח והתשלומים בגינן. בחלק זה בפרטים יוצג סוג ההוצאה, בסה”כ חלק זה תוצג יתרת הלקוח בגין הוצאות לקוח שהוצאנו עבורו. (יתרה בסוגריים מציינת כי הלקוח חייב כסף עבור הוצאות שביצענו עבורו).

שימו לב! סה”כ הכללי הינו סיכום אריתמטי בלבד וחסר משמעות חשבונאית.

האם מאמר זה סייע לך?

לא

מנהלי התוכן שלנו ישמחו לשמוע. תודה על הפידבק!

נשמח אם תוכלו להסביר לנו למה זה לא עזר?

תודה על העזרה, בזכותך אנחנו נשפר את המדריך

Mask Group-3

צרו קשר

יש לכם שאלה? אנחנו כאן בשבילכם.
השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.

Mask Group-3

הודעתך נשלחה תודה

ניצור איתך קשר בהקדם