חנות וירטואלית

מנהלים חנות וירטואלית? כך תמקסמו רווחים מכל עסק וירטואלי

09.09.2022

אתם בוודאי מכירים אותו. יש לו חנות וירטואלית, אבל לא עוד עסק וירטואלי, בבעלותו חנות האונליין המצליחה והגדולה ביותר בעולם, ורק לאחרונה הוא פיתח גם כלי תחבורה רקטי מתקדם שמגיע לחלל – אנחנו כמובן מדברים על הבעלים של אמזון, ג’ף בזוס.

בזוס הוא ההוכחה לכך שגם חנות וירטואלית קטנה יכולה להפוך לעסק משגשג ואם יש רוח יזמות, יכולת להתגבר על אתגרים וקשיים, דמיון ומנה גדושה של הרפתקנות, אז לא רק שניתן להפוך לאיש העשיר ביותר בעולם תודות לחנות הווירטואלית, כי אם גם להימנות על הראשונים שהגיעו לחלל בטיסה מסחרית.

מאידך, יזמות אינה מתאימה לכל אחד ואחת, בטח לא לבעלי לב חלש. כדי לנהל חנות וירטואלית מצליחה צריך להקדיש זמן, משאבים, כסף ומחשבה וזו ממש לא משימה פשוטה או קלה אך החדשות הטובות הן שאתם לא צריכים לצאת למסע הזה לבד. אנחנו כאן איתכם.

בכתבה הבאה נשפוך אור על הצעדים הנדרשים בדרך למיקסום מכירות מהעסק הווירטואלי שלכם, לא משנה מה אתם מוכרים או למי.

צעדים פשוטים שיעזרו לכם לנהל בהצלחה חנות וירטואלית

צעד 1: ותרו על הרשמה לפני רכישה בחנות וירטואלית או לפחות צמצמו אותה

לא מומלץ לשים מחסומים בפני לקוחות שמעוניינים לבצע רכישה בעסק וירטואלי. לכן, לא מומלץ לבקש מלקוחות להירשם לפני שהם מבצעים רכישה. הרשמה ארוכה ומורכבת עשויה לגרום ללקוחות לחוש מתוסכלים ולעכב רכישה אימפולסיבית. מומלץ לבקש מעט מאוד פרטים לפני רכישה כדי שהלקוח יוכל לרכוש במהירות וללא עיכובים והסחות דעת.

טיפ לדרך: אם חייבים הרשמה כלשהי אז ודאו שהלקוחות מתבקשים למלא עד 3  או 4 שדות ורק שדות הכרחיים.

צעד 2: שלבו המלצות, סקירות מוצרים, עדויות והוכחות חברתיות בחנות הווירטואלית

אמנם יש לכם חנות וירטואלית יפה ומושקעת, אבל גם למתחרים שלכם יש עסק וירטואלי וגם הם מוכרים מוצרים דומים לשלכם, אז איך יוצרים יתרון תחרותי? איך מפחיתים את סף הסקפטיות של לקוחות ומשכנעים אותם לרכוש את המוצר דווקא אצלכם? התשובה נמצאת בהמלצות של לקוחות, סקירות של מוצרי החנות והוספת הוכחות, דירוגים והמלצות מרשתות חברתיות. כאשר לקוחות יראו המלצות של לקוחות מרוצים, מדריכי הפעלה וסקירות של מוצרים, סביר מאוד להניח שהספק יוסר והם יחושו בטוחים לרכוש מוצרים בחנות הווירטואלית שלכם.

טיפ לדרך: אל תתביישו, בקשו באופן אקטיבי מלקוחות מרוצים לדרג אתכם, לתת לכם המלצות ופנו למובילי דעה שיסקרו עבורכם מוצרים נבחרים וימליצו עליהם.

לפרטים נוספים על סליקת כרטיסי אשראי מאובטחת עבור חנות וירטואלית

צעד 3: אספו ונתחו נתוני לקוחות

 אנחנו חיים בעידן שבו בינה מלאכותית (AL) ולמידת מכונה (ML) מאפשרים לאסוף, לחקור ולנתח נתוני לקוחות המבקרים או רוכשים בכל חנות וירטואלית אך גם מחוצה לה. בעזרת איסוף וניתוח ביג דאטה אפשר ללמוד על תחומי העניין של לקוחות, על רכישות קודמות, על נתיבי מסעות הקניות שלהם, על העדפותיהם, גילם, המגדר שלהם, היסטוריית רכישות, שעות שבהם הם נוטים לבצע רכישות ועוד נתונים יקרי ערך. נתונים אלו יכולים ללמד בעלי חנות וירטואלית המון על התנהגות הלקוחות, מה שמאפשר לבעלי העסק הווירטואלי לשווק באופן אישי לכל לקוח ולקוחה, כפי שנראה בסעיף הבא.

טיפ לדרך: עקבו אחר אינטראקציות של לקוחות עם החנות שלכם. זהו כיצד ומנין הגיעו הלקוחות לחנות שלכם, בדקו על אילו פריטים הם הקליקו, מה הם הוסיפו לעגלת הקניות ומה רכשו בסופו של דבר, באילו עמודים הם ביקרו, כמה זמן הם שהו באתר ועוד. כל אלו יעניקו לכם תובנות באשר לצרכים הייחודיים של הלקוחות שלכם.

צעד 4: ספקו חוויה פרסונלית ללקוחות החנות הווירטואלית

מרגע שאוספים נתוני לקוחות ניתן לפלח אותם לתתי קבוצות בעלות מכנה משותף וגם להציע הצעות מותאמות אישית לכל לקוח ולקוחה. אפשר למשל, על בסיס היסטוריית רכישות קודמות להציע ללקוחות החנות מוצרים דומים או משלימים. אפשר על סמך פילוחים (סגמנטציה) להתאים מסרים אישיים (פרסונליזציה). אפשר להציג פופ-אפים, הודעות או באנרים מסוימים ללקוחות המבקרים פעם ראשונה בחנות הווירטואלית שלכם, לדוגמה 10% הנחה לנרשמים לניוזלטר של החנות או 15% הנחה על רכישת המוצר הראשון, בעוד שבפני לקוחות חוזרים ייחשף באנר או פופ-אפ עם הצעות למוצרים בהתאם להיסטוריית הרכישות הקודמות של הלקוחות.

טיפ לדרך: כדאי מאוד לשלב בחנות הווירטואלית טופס הרשמה לניוזלטר ו/או לדיוור הודעות SMS. יש מערכות דיוור ושליחת SMS מתקדמות מאוד שבאמצעותן ניתן לפלח לקוחות ולהתאים להם מסרים אישיים על בסיס תחומי עניין, מגדר, גיל, מיקום גיאוגרפי ועוד.

צעד 5: תגמלו לקוחות נאמנים

בעידן כה תחרותי שבו עסקים מתחרים על תשומת הלב של כל לקוח ולקוחה, לקוחות נאמנים שחוזרים לרכוש שוב ושוב בחנות הווירטואלית הם מצרך נדיר. אז למה לא לתגמל אותם על נאמנותם?. יש כל מיני דרכים לתגמל לקוחות נאמנים. אפשר להציע ללקוחות חנות וירטואלית הנחות, קופונים, הטבות ומבצעים, אפשר לתגמל לקוחות שמביאים לקוחות נוספים, אפשר להכניס לקוחות הנאמנים לעסק הווירטואלי למועדון אקסקלוסיבי שבו המנויים מקבלים מידע לפני כולם, הנחות מיוחדות או גישה לאינפורמציה שלקוחות אקראיים אינם מקבלים.

טיפ לדרך: שווה ללמוד ולהשקיע בתוכניות נאמנות. נכון להיום יש מודלים לתוכניות נאמנות שניתן לקחת מהם השראה וליישם אותם בחנות הווירטואלית שלכם. יש תוכניות נאמנות המבוססות על צבירה, יש כאלו שמבוססות על חוויה, יש תוכניות נאמנות מבוססות שיתופי פעולה, יש תוכניות נאמנות רב שכבתיות ויש אפילו תוכניות נאמנות מבוססות משחקים.

צעד 6: מנפו את כל האפיקים והערוצים לשיווק העסק הווירטואלי

 בעלי חנות וירטואלית שמסתפקים אך ורק בלקוחות המגיעים לחנות ולא משתמשים באסטרטגיית שיווק רב-ערוצית עשויים לפספס לא מעט לקוחות פוטנציאליים. היום לקוחות קונים בכל מקום, בכל זמן ובכל הזדמנות: ברשתות החברתיות, דרך גוגל, באמצעות דיוור ישיר ועוד, וחשוב שכל עסק וירטואלי יהיה נוכח בכל הערוצים והפלטפורמות. אפשר להשיק קמפיינים ברשתות החברתיות, לשלב קידום בגוגל, לשלוח מסרונים, ניוזלטרים, להצטרף לתוכניות שותפים ועוד. לא תמיד ברור היכן מחכה הלקוח הבא, וחשוב שהעסק הווירטואלי יהיה זמין ונוכח בכל מקום במרחב הדיגיטלי.

טיפ לדרך: בהתחלה כדאי לנסות ולדאוג לנוכחות של החנות הווירטואלית בכמה וכמה אפיקים. כאשר נאספים מספיק נתונים ויודעים מהיכן מגיעים רוב הלקוחות ואילו ערוצי פרסום יעילים  – אפשר לצמצם את הפעילות השיווקית ולהתמקד בערוצים המניבים ביותר.

צעד 7: ספקו אפשרויות תשלום חכמות, מגוונות ונוחות בחנות הווירטואלית

הלקוחות ביקרו בחנות שלכם, הם קראו, עברו על מוצרים ועכשיו הם החליטו לרכוש ולהשלים את העסקה. זה נהדר!. כעת כל שנותר להם לעשות זה לשלם. אם הם יגלו שאפשרויות התשלום מוגבלות וביצוע העסקה מסורבלת – הם יוותרו על הרכישה ויעברו הלאה. כדי שזה לא יקרה ושהעגלה המלאה לא תינטש חשוב לספק ללקוחות חווית צ’ק-אאוט חלקה וכמה שיותר אפשרויות תשלום. התחברו אל מערכת סליקה באינטרנט המתאימה לחנויות וירטואליות, ודאו שהמערכת סולקת מגוון גדול ככל האפשר של סוגי כרטיסי אשראי, שניתן לשם בשלל מטבעות (קל וחומר אם מדובר בחנות שפונה לשווקים בחו”ל), שמערכת הסליקה מאובטחת בתקן האבטחה המחמיר ביותר (נכון להיום התקן המחמיר ביותר הוא: PCI DSS), שפרטי הלקוחות מוצפנים, שאפשר לסלוק גם מהטלפון הנייד, בדקו שנוח לכם לעבוד עם מערכת הסליקה וודאו שגם ללקוחות קל ופשוט לשלם.

טיפ לדרך: כדאי מאוד לבחור במערכת סליקה המותאמת לחנויות וירטואליות ומתמשקת בקלות גם מערכת להפקת חשבוניות אונליין. בצורה כזו ניתן להבטיח שכל תהליך התשלום והגבייה מהלקוחות יהיה אוטומטי, פשוט וללא מגע יד אדם.

לפרטים נוספים על סליקת כרטיסי אשראי מאובטחת עבור חנות וירטואלית

Mask Group-3

צרו קשר

יש לכם שאלה? אנחנו כאן בשבילכם.
השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.

Mask Group-3

הודעתך נשלחה תודה

ניצור איתך קשר בהקדם