תוכנה לניהול עמותה

תוכנה לניהול עמותה: הפתרון האולטימטיבי לניהול תרומות 

14.04.2024

אחד האתגרים העיקריים שראשי עמותות ללא כוונת רווח מתמודדים עימם באופן שוטף, הוא ניהול חכם ויעיל של פעילות העמותה בהיבט הפיננסי. משמע, ניהול המערכת המורכבת של קבלת תרומות, ריבוי תורמים, הפקת מסמכים הקשורים בפעילות הכלכלית המתרחשת בעמותה ובעיקר הקצאת הכספים הנכנסים אליה וניתובם אל הגורמים הנכונים, לצורך השגת המטרות שלשמן היא הוקמה. הפתרון? תוכנה לניהול עמותה.

תוכנה לניהול עמותה ושימוש במודול קבלת תרומות מסודר, מייצרים תיעוד יעיל של כלל הנושאים הפיננסים בעמותה ומעניקים מידע רחב, נגיש ונוח לשימוש החשוף הן להנהלה והן לתורמים ולציבור, מה שמאפשר ניהול אפקטיבי של העמותה ובמקביל התנהלות פיננסית שנעשית בשקיפות מלאה, כפי שהחוק דורש.

ניהול עמותות ללא כוונת רווח

על אף שארגון כמו עמותה נוסד שלא מתוך הרצון להפיק רווחים עבור העומדים בראשו, על כן הוא איננו “עסק” במובן הפשטני של המילה, ההתנהלות הפיננסית של כל עמותה דומה מאוד לזו של עסק. הנה כמה דוגמאות לכך:

  • לעמותה קיימות הכנסות – תרומות הן ההכנסות של עמותות, בין אם מדובר בכספים שנכנסים כסבסוד מגורם ציבורי רשמי כלשהוא או מתורמים פרטיים, בין אם אלו סכומים נמוכים או גבוהים של כסף, שמגיעים בקביעות או באופן ספורדי.
  • לעמותה קיימות הוצאות – אלו יכולים להיות, למשל, דמי שכירות של מתחם פיזי שבו פועלת העמותה, כספים שמשמשים לרכישת ציוד שמשמש לצורך הפעילות עצמה ולרווחת המתנדבים בה וכדומה.
  • עמותה מחויבת לספק קבלות – כל הוצאה שהיא שמתנדבים בעמותה מבצעים, מחייבת הפקת קבלה – וכמוה גם כל תרומה שמבצעים התורמים עצמם, המכניסים כסף לעמותה ושזכאים לקבלה על פי החוק, כאשר את חלקם מסמכים אלו משמשים לצורך קבלת החזרי מס על תרומות מקוון.

תוכנה לניהול עמותה, למעשה מאגדת בתוכה את כל אותו מידע פיננסי על כל ההיבטים המגוונים שלו, בין אם אלו כספים שנכנסים אליה כתרומה, כספים שמשמשים לצורך מימון הוצאותיה, או כספים שיוצאים ממנה ומגיעים אל אותם גורמים שזקוקים להם באמת, כלומר קידום מטרות העמותה בפועל.

תוכנה לניהול עמותה כפתרון למגוון אתגרים פיננסיים

מערכת הנהלת חשבונות לעמותה היא פתרון מתקדם לניהול עמותות, שנותן מענה רחב למגוון אתגרים פיננסיים שראשי העמותה צריכים להתמודד עימם.

תוכנה לניהול עמותה מייעלת את ההתנהלות הכלכלית של העמותה במובן הטכני בלבד, לכאורה, אך השימוש בה מסייע גם במובן הארגוני, בזכות התיעוד המלא של כל פעילות שהיא הקשורה בכספים, לרבות הפקת קבלות, חשבוניות ודו”חות.

המסמכים החשובים הללו רלוונטיים הן לניהול השוטף והן ליצירת הסדר, כפי שנדרש מכל ארגון לצורך ניהול כספים יעיל, אך עבור המנהלים – שיכולים ליהנות מנגישות מלאה בכל עת לכלל המסמכים הללו, תוכנה לניהול עמותה מהווה כלי עזר של ממש.

הפקת לקחים מפעילות בעבר, פיקוח וקבלת החלטות נכונות יותר בזמן אמת וכן בניית תוכניות להמשך ניהול תקין וניצול הזדמנויות מיטבי של העמותה והכספים שנכנסים, או שעשויים להיכנס אליה, היא חלק בלתי נפרד מהיתרונות של תוכנה לניהול עמותה ובפרט כשהתפעול הוא ידידותי למשתמש.

ההבדלים בין עמותה לעסק ומדוע יש צורך בניהול תרומות בשקיפות

למרות הקווים המשיקים בין ניהול של עמותה לניהול עסק, ישנו הבדל משמעותי בין השניים והוא עניין השקיפות.

בשונה מעסק פרטי שפועל למטרות רווח ואינו מחויב בחשיפת הרווחים שלו לגורמים חיצוניים, ההתנהלות הכלכלית של עמותה חייבת להיות שקופה לכל, בין היתר מהסיבות הבאות:

  • חובה על פי החוק – עמותות נמצאות תחת פיקוח בהיותן גופים ציבוריים. השקיפות של ניהולן הפיננסי היא חובה.
  • שקיפות מייצרת אמינות – כלל האנשים שלוקחים חלק בפעילות העמותה או שנחשפים לפעילות שלה, בין אם אלו תורמים, מתנדבים או הציבור הרחב, צריכים להיות מסוגלים לתת את אמונם במטרה שהעמותה מקדמת – ובכך שהכספים שנכנסים אליה אכן משמשים לצורך קידום המטרה.
  • שקיפות עשויה לעודד תרומות נוספות – שקיפות מייצרת אמון ומאפשרת לציבור להיחשף להשגת היעדים של העמותה, תוך הבהרה כי מטרותיה הושגו בזכות כספים שמגיעים אליה ממקורות שונים כתרומה, עשויה לעודד תורמים פוטנציאליים לתרום בעצמם.

מהו מודול תרומות ומהם יתרונותיו לניהול עמותה?

מערכת לניהול תרומות מארגנת בצורה מסודרת ויעילה מאוד את כל מערך התרומות על כל היבטיו, לרבות הנושא הפיננסי, כלומר הכספים עצמם.

במקביל, מעניק מודול התרומות מידע  חיוני שאיננו כלכלי גרידא, אלא נוגע לזהות התורמים, המועדים שבהם הם הכניסו כסף לעמותה, שיטת התשלום – ליתר דיוק, התרומה – שנעשה בה שימוש וכן מאפשר הפקת מסמכים הקשורים לתרומות כמו קבלות, דו”חות וכדומה.

היתרונות של מודול כזה הם רבים אם כן והם תומכים באופן משמעותי הן בניהול המעשי של העמותה באופן שוטף, אך מסייעים גם לשיפור הניהול בעתיד ויצירת תוכניות להמשך פעילות העמותה לחודשים ולשנים קדימה.

רווחית: תוכנה לניהול עמותה ומודול תרומות שעושים את ההבדל

השילוב בין תוכנה חדשנית ומודול תרומות חכם שמציעה רווחית, הוא זה שיכול לקחת את הפעילות של כל עמותה לרמה גבוהה יותר.

הנוחות של ניהול העמותה באמצעות ממשק אחד יעיל ונוח, שמאפשר מעקב תמציתי וברור אחר הפעילות הפיננסית של העמותה, לרבות העברת מידע כלפי חוץ, אל התורמים והציבור, מציב את רווחית כמובילה בתחום התוכנות לניהול עמותות ועסקים בישראל.

בריווחית תמצאו מגוון פתרונות תוכנה לניהול עמותה – בחרו את התוכנה הרצויה:

Mask Group-3

צרו קשר

יש לכם שאלה? אנחנו כאן בשבילכם.
השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.

Mask Group-3

הודעתך נשלחה תודה

ניצור איתך קשר בהקדם