דוח מאזן בוחן

מהו דוח מאזן בוחן ומה חשיבותו?

16.03.2022

דוח מאזן בוחן הוא כלי עבודה חשבונאי חשוב המאפשר להבין את מצב העסק ולאתר טעויות חשבוניות אפשריות במהלך הפעילות השוטפת של העסק. במאמר זה נבהיר את חשיבותו של דוח מאזן בוחן, מי עורך אותו, עבור מי הוא מיועד, ואילו סוגי דוחות מאזנים ניתן להפיק.

מהו דוח מאזן בוחן?

דוח מאזן בוחן (באנגלית: Trial balance) הינו דוח שנתי המיועד עבור צרכיו הפנימיים של העסק וניתן לערוך אותו בכל עת מבלי לחכות למועד הגשה מסוים. באמצעותו נקבל סקירה אודות הרווח וההפסד של העסק ונאתר טעויות חשבוניות אפשריות. הדוח כולל את רשימת כרטיסי החשבון של העסק ומציג את סיכום טור החובה וטור הזכות על מנת שנוכל לוודא שהם שווים.אמנם הדוח לא תמיד יאתר את כל הטעויות, אך הוא בהחלט יכול לסמן לנו אם כדאי לערוך בדיקות נוספות, כך שנוכל להישאר במעקב ולקבל תמונת מצב מדויקת יותר על ההתרחשות בעסק. 

מי נדרש לבצע דוח מאזן בוחן?

דוח מאזן בוחן משמש בעיקר עסקים גדולים עם היקף פעילות רב. הוא אינו חייב בהגשה למוסדות חיצוניים או לרשויות המס ולכן אין דרישה לבצעו, אך הוא מהווה כלי עזר חשוב בניהול החשבונאי של העסק. עריכת דוח מאזן בוחן נעשית לרוב על ידי רואה החשבון או מנהל החשבונות של העסק ובאמצעות תוכנת הנהלת החשבונות של ריווחית ניתן להפיק דוח זה בקלות, מכל מקום. עסקים קטנים או עוסקים פטורים שפעילותם בהיקף קטן אינם נדרשים לערוך דוח מאזן בוחן לעיתים קרובות או בכלל.

בחרו באחד מפתרונות הנהלת החשבונות שלנו:

סוגי דוחות מאזן בוחן

על מנת לנהל את העסק באופן שוטף מומלץ לשלב תוכנה לניהול עסק של ריווחית, באמצעותה נוכל להפיק את כל הדוחות הנדרשים לעסק ובניהם סוגים שונים של דוחות מאזן בוחן:

  • דוח יתרות: דוח זה מסכם את הפעילות בכל כרטסת כלומר את “השורה התחתונה”, בהתייחס למועד שנקבע.
  • דוח תנועות: סוג זה של מאזן בוחן מספק מידע רחב יותר, כשבכל כרטסת יוצג סיכום של כל יתרות החובה ושל כל יתרות הזכות הקיימות עד לנקודת הזמן בה נערך הדוח.
  • דוח משולב: מאזן בוחן משולב נותן את הנתונים המפורטים ביותר ומהווה שילוב של דוח יתרות ושל דוח התנועות גם יחד.

הפקת דוח מאזן בוחן בתוכנת הנהלת החשבונות של ריווחית

הנהלת החשבונות של עסק ובמיוחד עסק גדול הינה דבר מורכב עם גורמים ומשתנים רבים ולעיתים לא פשוט לשמור על תיעוד וסדר. טעויות חשבונאיות עלולות להתרחש ואנו עלולים לגלות אותן מאוחר מידי. בנוסף לכך, חשוב מאוד לעקוב באופן סדיר אחר הניהול החשבונאי לא רק בשביל לזהות ולתקן שגיאות, אלא אף בכדי לבחון אפשרויות לייעול העבודה וההתנהלות השוטפת. תוכנת הנהלת החשבונות של ריווחית מספקת פתרון קל ונגיש במיוחד לצרכים אלו. עריכת דוח מאזן בוחן באמצעות תוכנת הנהלת חשבונות של ריווחית נוכל לעקוב בלחיצת כפתור אחר המאזן ויתרת הרווח או ההפסד של העסק ולתקן טעויות אפשריות במידת הצורך. וכל זאת בסביבת עבודה מקוונת המאפשרת גישה אל נתוני העסק שלנו מכל מקום.

בחרו באחד מפתרונות הנהלת החשבונות שלנו:

Mask Group-3

צרו קשר

יש לכם שאלה? אנחנו כאן בשבילכם.
השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.

Mask Group-3

הודעתך נשלחה תודה

ניצור איתך קשר בהקדם